Interiørdesigner

Dette skoleprogrammet gir deg mulighet til å bli interiørdesigner over 4 intensive kompetanse-moduler.

Undervisningen gjennomføres over kveldstid på ukedager  ( kl 17:30-20:30)

Studiet krever at du deltar i gruppearbeid knyttet til caseoppgaver og at du løser hjemmeoppgaver som senere presenteres på samlinger.

Som interiørdesigner skal du designe innredningsløsninger og faglig begrunne dine valg.

Studiet starter med innføring i basis interiørlære på modul A.

De øvrige moduler tilfører eleven kompetanse innen konseptutvikling, gode produktvalg og kunnskap for å visualisere konseptløsninger.

(Fagtema dataskisser krever mye egen innsats - pc el. mac med god kapasitet. Skolen anbefaler maskin med Intel Core. -  minimum kapasitet  i5 )

Modulbeskrivelse

MODUL AKompetanse for veiledning og rådgivning
MODUL BProduktkunnskap / Dataskisser / Designere og Ikoner
MODUL CKonseptutvikling / Metodelære / Case arbeid

Dette sier en av elevene ved skoleprogrammet:

Interiørinnreder
Synnøve Lillebo 2016

Må innrømme at jeg trodde jeg kunne mye om interiør, helt til jeg kom til skolen 1 dag -

Skjønte raskt at jeg hadde en VELDIG bratt læringskurve foran meg! Men det har vært UTROLIG gøy, inspirerende, og lærerikt å lære av så innmari dyktige lærere!

Og ikke minst blitt kjent med en super gjeng av flotte, dyktige og sterke damer!